Powered by Smartsupp

Co zrobić, gdy po wysłaniu wniosku do KRS zorientowaliśmy się, że błędnie wypełniliśmy formularz.

Co zrobić, gdy po wysłaniu wniosku do KRS zorientowaliśmy się, że błędnie wypełniliśmy formularz.

W sytuacji, w której wyślemy za pośrednictwem systemu PRS do KRS wniosek zawierający błędy, uzupełnienie lub sprostowanie wysyłamy do KRS także przez system PRS, w formie elektronicznej.

Gdy wyślemy wniosek do KRS z błędami, mogą one zostać wychwycone przez sąd rejestrowy, który wyda odpowiednie rozstrzygnięcie w zakresie wezwania do uzupełnienia lub zwrotu wniosku. Możliwa jest też sytuacja, w której sami zorientujemy się, że wypełniając wniosek popełniliśmy błąd.

Zarówno w jednym, jak i w drugim przypadku uzupełnienia naszego błędnie wypełnionego wniosku dokonujemy przez system PRS, jednak tym razem musimy skorzystać z opcji wysłania „Pisma” a nie wniosku.

W ramach systemu PRS mamy do wyboru wysłanie „Pisma zawierające uzupełnienie braków” lub „Pisma w sprawie” (w systemie PRS możliwe jest też wybranie wariantu „Pisma procesowego ogólnego”, jednak nie w tym przypadku nie będzie ono stosowane):

Obraz zawierający tekst, linia, Czcionka, numer

Opis wygenerowany automatycznie

Gdy dojdzie do sytuacji, w której do uzupełnienia określonych braków wezwie nas sąd, wybieramy wariant Pisma zawierającego uzupełnienie braków. Jeżeli chcemy natomiast dokonać uzupełnienia lub sprostowania z własnej inicjatywy, wybieramy wariant Pisma w sprawie.  W obu przypadkach najważniejsze jest prawidłowe oznaczenie sądu prowadzącego sprawę oraz wpisanie właściwej sygnatury, która została przypisana do pierwotnego wniosku.

Kolejna istotna rzecz, to odpowiednie i zrozumiałe opisanie w polu „Treść pisma” na czym polegał błąd w pierwotnym wniosku, ewentualne sformułowanie konkretnego wniosku (np. o sprostowanie) oraz, jeżeli na tym polegał błąd – dodanie załączników, których zapomnieliśmy dodać w ramach pierwotnego wniosku.W tego rodzaju sytuacjach, np. gdy w samym wniosku przez pomyłkę wpisaliśmy błędną nazwę podmiotu, warto pamiętać o treści art. 12 ust. 2 ustawy o krajowym rejestrze sądowym, który stanowi, że: Jeżeli okaże się, że w Rejestrze znajduje się wpis zawierający oczywiste błędy, sąd z urzędu sprostuje wpis. Jeżeli więc błąd jaki zawarto na formularzu nosi znamiona błędu oczywistego (np. z załączników, uchwał wynika inna nazwa lub dane członka zarządu, a na wniosku wpisano dane błędnie), możemy spróbować zwrócić uwagę sądu właśnie na zakwalifikowanie określonej omyłki w zakres art. 12 ust. 2 ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym, co powinno skutkować dokonaniem poprawienia wpisu z urzędu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *